הפסד בבחירות ליו"ר הסוכנות – שטייניץ: הכישלון של נתניהו

מוטי סבן No Comments on הפסד בבחירות ליו"ר הסוכנות – שטייניץ: הכישלון של נתניהו

השר יובל שטייניץ מתראיין הערב על החוק שבמחלוקת והמתווה הרפורמי שבפתח | חוק הגיוס: במו אוזני שמעתי שחברי כנסת חרדים מרוצים מהחוק. על מתווה הכותל: סך הכל הרחבה של מטר וחצי ועמוד | בהמשך המהדורה התראיינה השרה מירי רגב על מתווה הכותל: הכותל הוא מסורתי לא רפורמי. הגורם המחליט בעניין צריך להיות: הרבנות הראשית בלבד

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

סוגיות "חוק הגיוס" ו"מתווה הכותל" הם שתי הסוגיות שגרמו לטלטלה לא פשוטה בקואליציה ובמפלגת השלטון, נתניהו נחוש להעביר את החוק ואת החלטת הרחבת רחבת הרפורמים. מול אלה ניצבים החרדים כנגד החוקים אך לא נוטים להגיע למשבר בגלל הבנת מגבלות הכח, והן בגלל ההבנה שהחוק הוא הרע במיעוטו בהתאם להוראתם של גדולי ישראל.

בכירי הליכוד שהיו בעין הסערה השבוע על "מתווה הכותל" וגם בעניין "חוק הגיוס" הם מכירים טוב מכל אחד אחר את דעתו של ראש הממשלה. השניים התראיינו הערב למהדורה המרכזית ברדיו "קול חי" בהגשת אבי מימרן, שר האנרגיה יובל שטייניץ ושרת התרבות מירי רגב לראיונות מקיפים ומעניינים, בהם הביעו את עמדתם הנחרצת.

נפתח ב"חוק הגיוס" החוק שמעורר את כלל הציבור החרדי לכל הצדדים, שר האנרגיה יובל שטייניץ טוען שחברי הכנסת החרדים טוענים שהחוק טוב להם: שמעתי באוזני מחברי כנסת חרדים שחוק הגיוס שיובא להצבעה הוא חוק טוב, אבל הם לא יכולים לתמוך בו בגלל הקצנה של כל מיני פלגים. צריך לאפשר לימוד תורה בישראל, ולדאוג לשילוב מתמיד של חרדים בעבודה ובצבא.

בהמשך הראיון מנשאל השר שטייניץ על "מתווה הכותל" ועל הוועדה שבראשותו: הוועדת המקומות הקדושים לא עוסקת ולא תעסוק במתווה הכותל. אני לא מבין את השרים שעשים מהזבוב הזה פיל. מדובר על וועדה שנועדה לאשר הרחבה של קשת רובינזון במטר וחצי עם תמיכה של עמוד.

לסיום הראיון נשאל השר על הפסדו בהתמודדות על יו"ר הסוכנות היהודית, שטייניץ טוען שהכישלון הוא של רוה"מ: לצערי יש הרבה תחומים שאנחנו לא מגיעים בהם לידי החלטה עד הרגע האחרון. אם ראה"מ היה מחליט לפני חודש להציב אותי כמועמד לראשות הסוכנות הייתי נבחר. ההחלטה התקבלה רק אחרי ההצבעה, אז אני לא מתפלא על התוצאה.

המרואיינת הבאה הייתה שרת התרבות מירי רגב שסירבה לאשר את מתווה הכותל :אין לי שום דבר נגד רפורמים שישמרו על יהדות שלהם אבל פה במדינה, בוא נשמר על המקום הקדוש שלנו. הכותל לא מחולק לקשתות – הוא אחד. אני לא אתן יד לזה.

לדברי השרה רגב, החלטות בעניין המקומות הקדושים אינם צריכים להיות של הממשלה: הרבנות הראשית צריכה להיות הגורם היחיד שקובע לגבי מעמדו של הכותל, לא הכנסת והממשלה, ובטח לא ועדה. אין לי שום דבר נגד הרפורמים, שיעשו בבתי הכנסת שלהם כהבנתם. הכותל מסמל את העם היהודי ששומר על המסורת.

על ה"דיל" בין החכי"ם הערביים לחרדים בסוגיית "חוק הגיוס": אם יש שיתוף פעולה בין ליצמן לליברמן בערד, אני לא מתפלאת על חיבורים לא טבעיים לצרכים פוליטיים. החרדים הערב לא עשו דיל עם לפיד, אבל נוצר כרגע סיטואציה שלפיד מעביר לחרדים את החוק.

בסיום הראיון נשאלה השרה על "חוק הגיוס" רגב גם טוענת, שלחרדים החוק הוא טוב: גפני אמר לי כשהוא שמע על ההמלצות של משרד הביטחון שהוא ציפה למשהו הרבה יותר בעייתי. הליכוד יתמוך בשינויים קלים בחוק כדי להעביר אותו.



0 תגובות